torsdag 11 oktober 2012

Tåg genom Finland

Skriver för första gången ett inlägg via min mobil. Får se hur resultatet blir... Sitter dessutom på ett skakande tåg. Har även sovit i detta tidvis riktigt ryckiga fordon, lyxigt nog i en helt egen kupé. Standarden är jag helt nöjd med. Det här är tydligen nya vagnar, fick jag höra igår. Tvåvåningsliggvagnar. På övervåningen har de egna toaletter och duschar i kupéerna vad jag förstod, som kostade snäppet mer. Här nere finns en gemensam dusch, vilket jag inte heller är van vid från tidigare nattågsresor. Jag har ett spegelskåp med muggar, tvål och källvatten i små portionsförpackningar.

Ska nog testa att publicera inlägget, innan något hinner gå fel ;) Försökte bifoga en bild, men men då hade jag behövt ladda ner någon app. Inte värt att börja mixtra med något nytt nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar