torsdag 25 oktober 2012

Lunchsamtal och filmkväll

Tog ett bra spontanbeslut att gå tidigare från jobbet idag, när solen sken. Min låga motivation har inte ökat något avsevärt, så det var bra att passa på att flexa lite. Direkt när jag kommit hem tog jag en timmes promenad och hann därmed njuta av de sista solstrålarna som successivt försvann strax innan jag hann tillbaka hem. 

Ljuspunkterna under mina dagar har varit trevliga lunchträffar med vänner både igår och idag, där vi samtalat om viktiga saker. Fick med mig många bra tankar, reflektioner och tips, som jag ska försöka komma ihåg. Blev också påmind och peppad att våga fast det känns jobbigt och läskigt. Gårkvällens körövning gav också glädje.

Ikväll har jag tittat på en mysig fransk film Mina eftermiddagar med Margueritte, ett relationsdrama. En ny vänskap mellan en medelålders man med barndomstrauman - spelad av Gérard Depardieu - och en gammal dam. Damen introducerar den godhjärtade mannen med lässvårigheter till litteraturens värld, när de lär känna varandra på en parkbänk. Helt sevärd med mycket värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar