lördag 27 oktober 2012

Vintrig skrivarmorgon

Vaknade upp till en vintrig morgonvy med ett snötäcke där nu inte gräset längre sticker fram. Temperaturen ute var runt nollan. Utanför mitt fönster finns ett träd med rostbruna löv. Det såg vackert ut när solen väl kom
fram.

De första timmarna efter frukosten har jag suttit och bearbetat min resetext. När jag sen ville ta en paus för att gå ut och gå, blev det plötsligt alldeles grått ute och ner kom något snöblandat regn. Jag satte på datorn igen, och tänkte skriva några rader här på bloggen också innan jag gör ett nytt försök med promenad. Redan nu har det klarnat lite. Ett viktigt syfte med min tänkta promenad är också att ta foton, annars hade jag nog gått ändå, trots nederbörd.

Jag kom inte speciellt långt med resetexten, men det känns bra att jag ändå är igång. Jag har en stor inspiration för skrivandet generellt just nu. Däremot kom jag nyss till ett läge, där en paus skulle behövas, för att orka vidare. Nu skiner solen på bra igen. Temperaturen har åkt upp till 5 grader. Bäst jag skyndar mig ut...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar