onsdag 3 oktober 2012

Solglimtar och hoppfullhet

Åh, nu är jag så tillfreds och har såna livet-känns-härligt-känslor, så jag måste ju dokumentera det och dela med mig. Nyduschad och avslappnad efter en trevlig körövning med sång och samvaro. Är lycklig över alla mina vänner. Förutom umgänget i kören har jag också pratat och hörts med andra kompisar. Till lunch hade jag sällskap, då jag var och shoppade vinterstövlar efter maten. Vi slank också in på en konstutställning.

Solen har skinit under morgonen och förmiddagen idag, vilket har varit väldigt sällsynt de senaste veckorna. Jag var bara tvungen att svänga av lite extra ner mot vattnet under cykelfärden till jobbet, för jag ville föreviga vyerna med de vackra färgerna från solen. Löven på träden har delvis färgats till fantastiska nyanser av gul-röda toner, i olika omfattningar. Som alltid så här års, gäller det att passa på att beundra dessa, för de försvinner ganska fort då löven sen faller ner.

Igår hade jag lite av en fixakväll. Hämtade min bil från service, köpte en ny mikrovågsugn och fick lämna av den gamla - som la av i fredags - i affären där jag köpte den nya. Passade också på att handla mat, när jag ändå var ute och åkte med bilen. Efter det var jag och en kompis på en timmes promenad, innan jag lagade mat.

På jobbet har jag en bra fas just nu med intressanta arbetsmoment. Stämningen är dessutom väldigt bra. Det underlättar livet :) Med allt detta kan jag konstatera, att jag borde nog fixa denna höst och vinter med, trots lite mörker emellanåt. Det finns hopp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar