torsdag 18 oktober 2012

Lite livstankar en regnig höstkväll

Vilken enormt regnig och grå höst det har varit. Hamnade här på soffan istället för att gå en promenad, som jag först hade tänkt. Det här är veckans första hemmakväll utan annat inbokat. Var på massage i eftermiddags, så det passar rätt bra att ta det lugnt.

Min vad jag brukar kalla vad-vill-jag-med-livet-fas känns återigen väldigt påtaglig. Måendet går upp och ner. Fixar vardagen rätt bra, men jag är väldigt trött. Självförtroendet pendlar. Ska det alltid vara så här? funderar jag över vissa aspekter av mitt liv. Försöker dock också se det som faktiskt har blivit så mycket bättre. Har utmanat mig själv och vågat ta upp saker som är jobbiga att prata om. Himla tufft, men lättar och öppnar för nytt. Min strävan är ärlig kommunikation i alla slags relationer i den mån det är möjligt. Dock är det inte alltid så lätt. Jag har ju mina hämningar att övervinna, som kostar på mer än man kan tro vissa gånger.

Tror inte jag får ner så mycket mer text just nu. Ibland står det still... Började inlägget med helt andra intentioner, men de idéerna försvann någonstans, och annat kom fram, dock sådant jag idag inte vill utveckla så ingående. Kanske en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar