måndag 26 augusti 2013

Badhussim och möhipperesa

Ikväll satte jag lite fart på mig själv, och peppade iväg mig till badhuset, där jag nog inte varit på länge - förutom på badstranden utanför under sommaren. Jag har sen en tid tillbaka insett att mitt tiogångers simkort, som jag köpte i november förra året, går ut om ca 2,5 månad. Med den här frekvensen jag hittills kört - fyra badhusbesök på över åtta månader - hinner kortet ju gå ut utan att vara färdiganvänt. Det får jag ju inte riskera ;)

Det var riktigt skönt att simma, när jag väl tagit mig dit. När det är så här sommarvarmt som det varit, är det tacksamt att cykla iväg också, jämfört med vintrarna då man färdigfrusen dessutom sen ska klä av sig för att gå in i de svala duschrummen och i det ännu kallare vattnet... Burr :(

Trots den underbara sommarvärmen - över tjugo grader och sol dagtid - har nätterna blivit kalla. Det kan vara tio grader på morgnarna och jag har flera gånger redan haft handskarna på när jag cyklar.

Jag var på en mysig möhippa för en god vän i fredags. Vi var på spa och senare ute och åt. Många av oss som deltog kände inte varann sen innan, så det blev dessutom en trevlig introduktion inför brölloppet där jag nu kommer känna betydligt fler än annars. Hann under samma resa även träffa andra vänner och på vägen hem igen hann jag kort vara och lyssna på gospeluppträdande i Kungsträdgården, där det var jättemysig stämning.

Mobilkamerans tolkning av den betydligt vackrare verkligheten
När jag sen åkte hem med kvällsfärjan i lördags, var det så himla vacker himmel vid havet. Helt underbar utsikt genom de stora runda caféfönstren ut mot den rosa himlen och det vackert blåa vattnet. Jag försökte fota med min mobil, men färgerna blev inte alls som i verkligheten, hopplöst. Hade tyvärr inte min vanliga kamera med. Hade egentligen lust att gå ut på däck och testa att fota där, men jag hade min mat och dricka kvar till hälften och dessutom lite packning, och inget sällskap att lämna det med.... Vet inte om det hade gjort så stor skillnad sen heller. Satt i alla fall och beundrade den sagolika vyn, trots att jag inte helt lyckades föreviga den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar