lördag 31 augusti 2013

Sista jobbdagen över, på ett tag...

Ny livsfas, nya möjligheter :) Efter en god natts sömn cyklade jag i morse iväg vid gott mod. Tog en omväg via ett bageri, där jag beställt en kaka att ta med till jobbet. Hade egentligen tänkt att baka något själv, men insåg att jag behövde sänka ambitionerna... Det var bra väder, klart och hyfsat varm temperatur. De senaste kvällarnas lugn fanns kvar hos mig. Det här citatet "det här är första dagen av resten av ditt liv" kom upp i mina tankar. Efter att i fyra år ha cyklat till samma jobb dag ut och in var det här den sista dagen på ett tag. Ett viktigt, välbehövligt steg i mitt liv, mot en förändring.

Nog för att jag anade att det skulle bli en rätt lång arbetsdag, men att jag inte skulle komma iväg förrän strax efter halv åtta hade jag nog inte kunnat tänka mig... Fasiken vad det tar tid att få saker gjorda ibland. Eller det säger kanske en del om hur mycket som hopat sig som ogjort. Lyckades lämna rummet och arbetsbordet etc i rätt bra skick, men flera av momenten jag trott och önskat mig hinna med fick överlåtas till kollegorna som tar över. Någonstans får man sätta ett stopp. Vår flextid räcker inte ens så långt som jag blev kvar ikväll, så jag stannade på egen tid den sista timmen.

En kompis lockade ut mig på en terasskväll, vilket visade sig vara en väldigt bra idé. Det var skönt att komma ut lite från mitt kaotiska hem, där röran hunnit hopa sig nu igen, när jag varit på vift en del, omväxlande med några trötta hemmakvällar. Satt på ett ställe där de hade väldigt värmande infravärme, så det var lite sommarkänsla ännu över det hela, trots att den sena kvällen egentligen kanske inte var så varm. Infran värmde så dant, så att bordsytan var riktigt varm! Man fick dricka upp sitt vin snabbt innan det värmdes upp... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar