onsdag 28 augusti 2013

Yogalugn

Totalavslappnad har jag nu bänkat mig i soffan. En stor mugg med yogite framför mig. Jag har varit på ett så fantastiskt välgörande yogapass, som idag verkligen var väl intajmat dessutom. I slutvilan av passet var jag riktigt i nån slags halvdvala, så där skönt behagligt. Hade inte alls nån lust att plocka bort ögonmasken (eller vad den där ögondynan som skyddar från mörkret kallas) eller att kliva upp från under filten...

Efter lite middagsmat tänker jag nu göra minimalt, för att behålla det här lugnet. Telefonljudet är redan avstängt för kvällen, så ingen risk att bli uppe i varv av något trevligt samtal... Vill bara ha en myskväll, men känner ett borde av att inte bli uppe för sent. Har ibland en tendens att sen inte kunna somna, om jag inte passar på att "hoppa på sömntåget" medan det är här... Ska i alla fall läsa mysroman medan jag dricker upp mitt te.

Har bara två arbetsdagar kvar innan min långa studieledighet börjar... Därav enormt hektiska arbetsdagar och det extra yogabehovet. Spännande hur som helst med en ny livsfas på gång ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar