torsdag 15 augusti 2013

En kväll av småfixande...

Oj, vad kvällen gick fort... Fast jag har fått en del praktiskt gjort. Betalt en räkning, svarat på några meddelanden och diskat. Jag och en kompis cyklade till den nya shoppinggallerian tidigare ikväll, för jag behövde handla mat. Det blev lite annat inhandlat också, när vi ändå var där ;) Därför tog det hela lite tid, innan jag kom tillbaka hem. Jag var vrålhungrig, för jag hade bara ätit lätt innan, för jag ville komma iväg till affären hyfsat fort efter jobbet.

När jag kom hem, ville jag förstås snarast möjligt komma igång med att ordna något att äta. Skulle först bara packa matvarorna ur väskan, som åkt med på pakethållaren. När jag tog upp något av det sista upptäckte jag vita droppar på flaskan jag höll i. Typiskt, en större mjölkpöl i väskbotten! Det hade läckt ur mjölktetran som låg underst. Sånt brukar de väl tåla. Jag brukar ofta lägga mjölk- och jogurtpaket i botten, för de har så bra form för att ligga längst ner, och så bygger man på med andra varor.

Så lite fördröjt blev det med mitt matfixande. Först väsktömning och väsktvätt. Och sen torka upp vita pölrester på golvet lite här och där, som hunnit läcka ut ur väskan... Tröttsamt.

Nåväl, nu är det och lite till åtgärdat. Kunde gärna ha en soffkväll ytterligare ett tag med läsande eller nåt. Tyvärr är jag dock så trött, att jag nog stupar i säng alldeles snart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar