torsdag 29 augusti 2013

Lugn trots hektisk tillvaro

Även ikväll är jag i en sån lugn stämning, som jag skrev om igår. Rätt trött är jag och ska återigen göra ett försök att komma i säng hyfsat tidigt. Det blev en lång arbetsdag idag, men jag har också fått väldigt många viktiga saker genomförda. Jag vet hur det ofta brukar bli sent sista dagen innan längre semestrar, för att hinna få klart det mest nödvändiga. Hoppas dock att jag inte ska behöva jobba kvar alltför länge imorgon, inför min nästan fem månaders ledighet. Man vill ju lämna ordning och reda efter sig, när andra ska ta över, men får inse att tiden är begränsad...

Idag lyckas jag i alla fall ha en rätt lugn attityd, och har egentligen haft det ovanligt länge med tanke på vetskapen om arbetsmängden som legat på hög ett tag och där allt ännu inte är färdigåtgärdat. Igår före lunch fick jag för första gången den där obehagliga stresskänslan, att hur ska jag hinna. Frånvaron av kontroll liksom. Jag var också enormt trött, så där riktigt så att folk till och med påpekade det när de såg mig. Jag var osunt uppe i varv, när jag kom till yogan direkt från jobbet då, och tvivlade på att jag skulle lyckas lugna bort mina kaotiska tankar. Men som jag skrev i inlägget igår, var det så välgörande och jag kom otroligt bra ner i varv.

Idag lämnade jag jobbet betydligt lugnare och vi var på en konstvernissage på vägen hem, med ett par vänner. Går in för att behålla lugnet nu och satsa på en lång natts vila inför en sista hektisk jobbdag - på ett bra tag! Inser förstås att inte heltidsstudier heller blir någon semester, men det blir ändå något helt annat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar