torsdag 8 augusti 2013

Litteratur, film och utomhusteater

Jag är fortfarande så himla tacksam över min ledighet. Vaknade tung och supertrött även idag, men skönt att inte ha tider att passa. Tvingade mig ut på promenad efter frukost, vilket var härligt och nog gav mig lite energi. Det var en het och solig förmiddag. Annars har jag varvat dagen med läsande och skrivande, till viss del ute på balkongen. Nu är mitt senaste skrivprojekt mer eller mindre klart. Känns bra att jag ihärdigt jobbat på med den, en liten stund dagligen under flera dagar, och nu kommit så långt. 

Under kvällen såg jag en film på dvd. It's complicated heter den och har Meryl Streep och Alec Baldwin i huvudrollerna. En småmysig och skojig feel-good-film. Passar mitt semesterstuk nu ;)

Igår var jag med några vänner på utomhusteater på landsbygden. Vi såg en rolig farsartad pjäs som heter Drömmen om Ernst. Det blir extra komiskt när några bekanta är med och spelar. Det skrattades mycket både i vårt gäng och i publiken som helhet. Förutom att jag gillade pjäsen, är det en mysig utflykt i sig att åka iväg så där en sommarkväll och vistas ute. Fika serverades i pausen. Det hade regnat en del under tidigare kvällen och varit ganska mulet, men det sprack upp bra på himlen just då föreställningen började.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar