onsdag 7 augusti 2013

Slappa lediga dagar

Underbart och så välbehövligt att ha semester nu. Njuter av att kunna styra upp mina dagar fritt. Tyvärr har jag varit väldigt trött de senaste dagarna. Det kanske är nu tröttheten tillåts komma fram, när jag kopplar av. Jag har haft ett stort behov av att boka in mig minimalt på aktiviteter och i så fall bestämma mig sent inpå om jag ska med på något. Ibland kan jag nästan vara nöjd när vädret är lite sämre, så att jag med gott samvete kan stanna inne... ;) Vid fint väder passar jag så gärna på att vistas utomhus.

Ofta tänker jag inför ledigheter att jag vill utnyttja tillfället till att resa och träffa familj eller vänner, eftersom många finns på andra orter. Så hade jag delvis funderat även denna gång. Insåg sen vartefter att jag inte orkar bestämma det i förväg och att jag också behöver egen tid. Det har nu ännu mer visat sig vara ett bra beslut. Fortfarande i söndags övervägde jag om jag skulle ta en dagstur till Stockholm under veckan. Nu är jag nöjd över mina hemmadagar och önskar de vore ännu fler...

Som jag hade hoppats innan, har jag använt en del av tiden till att hålla på med skrivande mer koncentrerat, vilket jag saknat under arbetsveckorna då tid och energi sällan återstår till det. Jag har också läst en del och sovit ut på morgnarna. Jag har inte haft behov eller ork med att vara jättesocial under veckan. Borden och sånt har jag skjutit framåt... Igår var jag dock till affären och handlade mat, när mjölken och kaffet började ta slut. En liten energikick skulle nog inte skada trots ledighet, tänker jag här i soffdjupet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar