måndag 5 augusti 2013

Sommarvärme och egen tid

Perfekt semesterväder har det varit idag. Återigen uppåt 25 grader varmt och sol hela dagen. Efter en lugn morgon åkte jag till stranden en stund. Det var ungefär vad som passade min ork, att ligga där ett par timmar. Efter det var jag till biblan, för en boks lånetid gick ut idag. Som vanligt fick jag med mig flerdubbelt med material på vägen ut jämfört med vad jag tagit dit. Lagom lättsam sommarläsning, tror jag det blev, och en dvd-film.

Borde nog passat på att ta mig ut lite mer än så i det vackra vädret idag, men prioriterade att sitta med ett skrivprojekt. Som tur har jag en stor och trevlig balkong, så det känns som att jag ändå varit ute eftersom jag suttit där en stor del av eftermiddagen. Det har varit varmare ute än inne i lägenheten. Lite motionering i form av promenad eller så hade förstås inte skadat heller...

Det har varit trevligt och välbehövligt med "egen tid" efter väldigt mycket social samvaro. Framför allt har jag saknat koncentrerad skrivtid. Dock känner jag nu när kvällen kommit lite vemod av ensamhet, som det ibland kan bli... Känns i alla fall lyxigt att få styra upp dagen enligt eget önskemål utan jobbplikter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar