tisdag 10 september 2013

Ännu lite förkylningselände

Sitter på färjan på väg hem efter ännu en resa. Hostar och hostar utan stopp, känns det som. Har ändå fixat tillvaron hyfsat bra de senaste dagarna, trots dunderförkylning och hängighet. Alvedon, nässpray och halstabletter - och buntvis med näsdukar förstås - har varit givna följeslagare var jag än varit.

Jag är oerhört tacksam över att ha kunnat pausa från jobbet och att få ägna mig åt intressanta studier och få mer "egen" tid. Tyvärr har tyngden av trötthet orsakad av resande kombinerat med sjukdom rubbat lite på den positiva känslan som helhet. Lite tuff känns terminsstarten just nu, får jag väl erkänna.

Hostningarna varvas med ett gäng nysningar nu också... Sitter i ett tyst vilorum och är inte helt bekväm med att det låter så dant om mig.

Hade egentligen tänkt skriva lite annat också än gnäll om förkylningar, men vi är snart framme, så jag fortsätter senare... Kanske sunt att dokumentera lite "elände" också, så kan jag senare, vid friskare dagar, inse att vad bra livet faktiskt är ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar