torsdag 5 september 2013

Stockholm och Obamastrul

Sitter i en buss inne Cityterminalen i Stockholm. För en stund sen ropades det ut i högtalarna att inga bussar släpps ut härifrån på grund av Obamas besök. Vi får se hur det här går. Min plan var i alla fall att åka med denna buss för att ta mig till båten hem...

Jag har haft några trevliga dagar i det sommarvackra Stockholm. Förutom att jag påbörjat min studietermin på universitetet, har jag också unnat mig ledig tid att slappa och strosa omkring utan stress.

Jag tycker mycket om städer med närhet till grönska och vatten. Denna gång hittade jag för mig nya delar av Stockholm, där jag inte varit tidigare. En av mina promenader ledde mig från Karlberg förbi Pampas marina till Huvudsta (undrar om jag stavar det rätt). Det var ett jättemysigt stråk med några fik och restauranger idylliskt vid vattnet.

Jag och min kompis var på bio och såg Woody Allens senaste film Blue Jasmine, som jag tyckte var bra. Jättebra skådespel av Cate Blanchett och Sally Hawkins.

Nu har bussen tagit sig ut från själva byggnaden, men sen verkar det ta stopp med att komma ut på gatan.

Såg också en härlig fransk film - med en del spanska inslag - Kvinnorna på sjätte våningen tror jag den svenska titeln var. Tyvärr försvann texten nästan helt på slutet så jag missade lite av dialogerna...

Bussen har nu kommit ut på gatan, svängt mot motsatt håll mot vad den brukar åka. Fort går det inte. Det är tjockt med trafik. Tror jag sätter igång och läser min dagstidning som jag tog ett gratisex av i bussterminalen... Ingen idé att hetsa upp sig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar