lördag 14 september 2013

Tv-kväll, värmeljus och ny vill-läsa-bok

Utan att vara jätteskrivsugen försöker jag ändå runda av kvällen med några rader. Slötittar på Svt:s jubileumskonsert för kungen som i dagarna har regerat i 40 år. Han som kör mellansnacket, Konserthusets chef, får till det rätt bra med humor och glimten i ögat. Har för övrigt tittat ovanligt mycket på tv ikväll, tv:n som hos mig emellanåt kan stå opåslagen veckovis.

På Gokväll, lite tidigare, intervjuades Kajsa Ingemarsson. Tydligen har hon skrivit en ny bok, Den magiska gnistan, som handlar om kreativitet och inspiration. Den blev jag sugen på att läsa. Jag tror den kan passa extra bra i min livsfas just nu. Hon ser på kreativitet som vår förmåga att skapa våra egna liv, ungefär så säger hon invervjun. Det jag läst av Ingemarsson tidigare har jag gillat. Denna bok verkar dock vara en ny typ av litteratur mot hennes tidigare, lät det som. Ska lägga namnet på minnet, på "vill-läsa-listan".

Ikväll har jag inlett tända-värmeljus-säsongen. Det brinner ett ljus i mitt vardagsrumfönster just nu. Värmeljusmys kopplar jag egentligen ihop med höstmörker. Samtidigt har det varit sommarvärme på dagarna. Senast igår åt jag frukost på balkongen. Idag cyklade jag i trekvartslånga byxor och sandaler. Härligt när sommaren hänger kvar i den begynnande höstsäsongen.

Nu kommer svenska nationalsången som avslut på konserten på tv. Ska nog själv också börja avsluta denna kväll rätt så snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar