söndag 1 september 2013

Nervarvning

Några rader för att varva ner för kvällen, tänkte jag få ihop. Utan att ha något genomtänkt att säga sätter jag igång. Som så ofta sitter jag här nersjunken i soffan med en tekopp framför mig. Lite lugn musik från Spotify i bakgrunden. Denna söndagkväll väntar inte något jobb imorgon och inte på länge framöver. Imorgon börjar officiellt min terminslånga studieledighet.

Jag trodde kanske att en enorm känsla av lättnad skulle infinna sig eller så. Denna helg har jag dock mest varit trött och lite utpumpad. Det blev långa arbetsdagar förra veckan och över huvudtaget har det varit högt jobbtempo länge. Dessutom har det under helgen ploppat upp lite ansvarskänsletankar gällande min jobbroll. Jag hoppas jag kommer att kunna släppa det. De klarar sig nog utan mig ;)

Idag har jag fixat lite praktiska grejer vid datorn bland annat. Det gäller nu att förbereda sig inför kommande pluggtermin. Trots att det varit otroligt många vackra dagar på sistone börjar höstens ingång synas. Det blir mörkt allt tidigare på kvällarna, redan runt 21-tiden nu. Jag har en sån lampsnigel på balkongbordet utanför fönstret framför mig. Den lyser trevligt upp i mörkret. Idag upptäckte jag att en del löv redan börjat gulna och vissa fått röda toner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar