måndag 16 september 2013

Lyxen med bil ibland

För mig är det så självklart att cykla så gott som överallt här i stan alternativt gå till fots, så när jag väl ska ta bilen till centrala stan kan jag känna mig helt orutinerad var jag bäst parkerar och så. Även i denna lilla stad, kan det vara rätt mycket bilar på sina ställen... Idag hade jag en tid att passa i centrum. Eftersom det lovades massvis med regn och jag inte mår helt bra - fortfarande dunderförkyld, småhängig och haft lite huvudvärk - beslöt jag mig för att ta bilen. Hittade förstås en parkering, men det var en hel del bilar just där jag skulle vara ;)

Tänkte också, när jag åkte iväg, att detta är just lyxen med att ha bil, att när som helst spontant kunna ta den. Bil är ju aldrig en ekonomiskt lönsam affär, men för oss som knappt kör, har beräkningar visat att det är billigare att ta taxi de gånger man behöver bilen om man jämför med alla omkostnader en bil årligen innebär. Så länge jag ändå har en ekonomisk möjlighet för denna lyx, håller jag mig nog till den. När jag väl skulle hem igen, kom det riktiga enorma skurar... Hösten är nog kommen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar