tisdag 10 september 2013

Inte bara elände ;)

Jag hade i alla fall tur med vädret ;) får man väl säga om min fyra-dagars Sverigeresa, då jag den mesta tiden var sjuk. Som tur fanns det ändå mycket annat positivt än det fantastiska vädret, som jag vissa dagar inte helt fullt ut orkade njuta av. Jag var på en god väns vackra bröllop i en totalmysig idyllisk miljö, Lida friluftsområde i Botkyrka. Trots en dag full av huvudvärk, orkade jag delta i det fina evenemanget och förstås det viktiga steget i min väns och hennes mans liv. Det var stort att få dela dagen med dem.

Eftersom jag skulle vara på universitetet igår kväll, blev jag kvar i Sverige över hela helgen, för att spara lite på resandet. På så vis hann jag umgås lite med andra vänner också, då jag övernattade i min gamla hemstad. Kämpade mig iväg till lektionerna igår eftermiddag efter förmiddagens vila. Lite alvedon än en gång och en kaffe precis före seminarierna, så klarade jag mig hyfsat ;)

Upptäckte under resan med pendeltåg till och från Stockholm vad mycket som förändrats och byggts om, både på stationen jag startade ifrån och på centralen, i tunnelgången från tågsidan till tunnelbanedelen. En helt annan "look" mot när jag senast var där. Trots att jag varit både i Stockholm och Södertälje från och till de senaste åren, hade jag inte passerat just den här rutten på bra länge. Allt såg så mycket nyare och modernare ut, med fiken, småbutikerna, etc.

Jag hade det rätt lyxigt som fick bo i en egen våning i mina vänners hus, så jag slapp störa dem med mitt hostande och snytande på nätterna. Dock ska det bli så skönt att sova hemma i min egen säng i natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar