fredag 13 september 2013

Hemma, sjuk och vitaminer

Lyxigt att vara hemma efter de senaste veckornas resande. Det blev lite tuff start på min nya livsfas, som i sig egentligen är väldigt positiv, men många evenemang för tätt på olika orter, kombinerat med sjukdom, tog väl ut sin rätt... Min kropp har sagt ifrån. Dags att bromsa ner och vila. Se till att ha näsduksbunten redo hela tiden. Knappt har jag smort in det torra runt näsan förrän det är dags att snyta sig igen... ;) Så har det hållit på i cirka en vecka nu. Men som sagt, nu får jag i alla fall vara krasslig på hemmaplan. Ska försöka ta det lugnt, även om jag inte längre känner att jag behöver vara sängliggande, vilket nog hade varit sunt för några dagar sen då det inte fanns tid för det...

Brunnsviken
Vad underbart att det vackra vädret har hållit i sig så länge. Igår strosade jag på somriga Östermalm innan jag skulle till universitetet. Såg att det fanns en Granit-butik även där, vilket jag i våras upptäckte på Kungsholmen. Blev påmind om en massa bra-att-ha-grejer, som skulle passa i mitt hem. Mycket av det gäller förvaring. Får återkomma till det så småningom.

Jag brukar ta d-vitamin på vintrarna, vilket vi sägs behöva här uppe i Norden. Idag när jag var i hälsokostaffären fick jag tips om att d-vitamin även är bra mot förkylning och kan då tas i dubbel dos. Jag inledde därmed säsongens d-vitaminintag idag. Även Zink ska vara bra vid förkylning lärde jag mig också. Tydligen ska d-vitamin dessutom bidra till att kroppen tillgodogör sig kalciumet i mjölkprodukter. Åh, vad jag skulle vilja kunna mer om allt sånt där...

Skavlan har säsongspremiär ikväll, snappade jag upp nånstans, så jag är nu bänkad och redo vid soffan. Ska bara fixa lite te ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar