lördag 21 september 2013

Sång och skördefest

Solen har skinit hela dagen. Hade så gärna vistats ute och åkt omkring till de öppna gårdarna på årets skördefest på ön, som flera av mina vänner gjorde. Jag har dock haft annat trevligt för mig. Vi har haft en hel dag med sång i en härlig naturskön miljö. Väldigt inspirerande sångpass från morgon till tidig kväll. Vid lunchpausen hann vi ut och njuta av solskenet lite. Likaså efter att dagens program tagit slut, då jag och några av körvännerna gick ut strosade i området.

Som tur hann jag ut till några skördefestställen igår kväll. Vi åkte ut fyra pers i min lilla bil och hade en trevlig kväll. Från mejeriet köpte jag med mig hem deras nya jogurtsort och två olika sorters lokalbakat bröd. Vi passade på att fika där också.

Vid ölbryggeriet Stallhagen finns nu en nybyggd scen på vattnet. Där uppträdde ett par band i samband med invigningen av årets skördefest. Det var så stämningfullt med naturen som omvigning kring scenen och skymningen som föll på. Himlen bakom skogen skiftade färg till kvällsvackra nyanser emellanåt i det annars rätt mulna vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar