tisdag 24 september 2013

Hösttrött i ny livsfas

Nu är hösten här på riktigt, känns det som temperaturmässigt. När jag cyklade ikväll hade det varit skönt med mössa på... Handskarna hade jag fått med mig till min färd i alla fall. Runt tio-tolv grader har vi nog dagtid. Idag var det en hel del sol mellan regniga dagar.

Helt underbart att få vara hemma hela veckan nu, efter en hel del resande i början av terminen. Min sega förkylning sen över två veckor tillbaka har ännu inte helt gett med sig, men nästan, vill jag tro i alla fall... Allt det har väl gjort mig rätt så trött. Behöver hur mycket sömn som helst på nätterna just nu. Som tur styr jag över mina tider helt och hållet denna vecka. Känner bara att antalet dagstimmar lite krymper när jag kommer upp så sent på morgnarna... Har försökt använda en hel del av tiden till studier. Mycket av allt det andra jag trodde mig hinna med får nog vänta ännu lite till... ;)

Efter lite tvekan åkte jag till badhuset idag för att simma. Vilken lyx att kunna åka iväg mitt på dagen och slippa all trängsel, som ofta uppstår där på kvällar och helger. Hade en stor del av bassängen för mig själv och kunde passa på att simma rygg en hel del, utan att behöva vara rädd för att krocka med någon. Det gjorde väl för mina något stela axlar. Det knakade en hel del under första längorna, men det minskade sen... ;) Skönt med bastu efteråt också.

Känner att det nog ännu tar ett litet tag att komma in i mina nya rutiner, som ju egentligen kanske inte blir just rutiner i sig, i och med att jag inte har tider att passa alla dagar så som i mitt arbetsliv. Hur som helst upplever jag att jag ännu är mitt i en förändringsfas, där jag emellanåt känner mig lite vilsen. Den enorma tröttheten och sega förkylningen har gett en känsla av brist på kontroll och gjort att jag får inse mina begränsningar... Fast värre kunde vara, påminner jag mig om ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar