lördag 3 november 2012

Egen tid och textbearbetning

Vilken härligt lugn hemmakväll jag haft idag. Välbehövligt. Jag hade tänkt från början att även hinna röja lite här hemma. Eftersom det ändå gick en del tid till bilfixandet och annat idag, så har jag unnat mig tid till skrivande och lite läsande. Jag vill verkligen få ordning på mitt hem och känner mig ganska bestämd att se till att det blir så. Tiden räcker inte till allt, så jag får helt enkelt ta lite i taget, hitta en balans mellan nödvändiga hemmafixanden och mer "frivilliga" aktiviteter :)

Jag upptäckte bra spellistor på Spotify idag. Kul. Jag har ännu inte riktigt bekantat mig med alla finesser som finns där. Mycket verkar vara väldigt enkelt att dona med, som tur är.

Jag hade nästan glömt bort hur svårt det kan vara att få ihop texter till sammanhängande intressant läsning. Det är roligt att jobba med det, men för mig tar det rätt lång tid i början, när jag har en stor textmassa innehållande spretiga tankar. Jag har ikväll jobbat vidare med min resetext, som jag förra helgen tog fram efter en lång paus. Det känns emellanåt hopplöst, men jag känner igen känslan från tidigare och vet att jag kan lyckas. Jag är glad att jag är igång igen.

Det är många vänner jag är på väg att höra av mig till, ringa eller skriva. Ändå kommer jag inte riktigt så långt. Just nu har jag så stort behov av eget skrivande och egen tid generellt, så att det inte alltid blir utrymme kvar till att vara social. Jag har också perioder då jag inte alls har lust att kolla in i Facebook. Ikväll till exempel. Annars tittar jag in där rätt ofta numera, när jag har den som mobilapp. Trots att jag ser mig som en social person, har jag nog kanske mer ensamvargsidor än jag trott. Det kanske har blivit så med tiden, att ensamhetsbehovet ökat. Jag kan dock också känna mig ofrivilligt ensam, generellt i livet. Men det är en annan sak, som jag inte fördjupar mig i just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar