söndag 25 november 2012

Innehållsrik och trevlig helg

Oj, vad det händer mycket i livet emellanåt. Det har varit en helg fylld av program, och likaså är det under veckorna den närmaste tiden. Idag lyckades jag sova ut i morse - eller det var väl sen förmiddag, när jag väl vaknade - efter en lång dag och sen kväll igår.

Vi hade en trevlig eftermiddagsfika ett gäng av vänner och kollegor på stan idag. Två tidigare jobbarkompisar var på besök här, så vi passade på att sammanstråla. Det blev trevliga samtal. I bakgrunden där på fiket spelades bra musik, i passande volym och stil.

Allt det positiva denna helg har fått de tyngre bitarna i livet att hamna lite i skymundan. Inte kanske helt, men under en stor del av tiden i alla fall. Det är en himla lättnad, för så är det inte alltid.

Igår var jag i Stockholm över dagen, därav en riktigt lång dag. Båten går ju rätt tidigt härifrån på morgonen. Vi lyckades i sista stund få plats till frukostbuffén, som tidigare i veckan varit fullbokad. Det blev en trevlig start på dagen. Designtorget är en spännande affär, som jag i våras såg att de hade på Arlanda, i mindre format. Igår besökte jag den större butiken vid Sergels torg. Vad mycket roliga och fyndiga saker de har. Jag köpte en liten högtalare, som man kan koppla till mobilen eller datorn. Har inte hunnit packa upp den ännu. En riktigt liten, som man smidigt kan ta med på resor också.

Har varit igång med ganska mycket donande här hemma ikväll. Tvättade upp tre maskiner tvätt. Insåg att det dröjer innan nästa "lediga" kväll infinner sig för att hinna med sådant, så jag passade på. Nu hänger det tvätt på diverse ställen här i lägenheten. Snabbtvättade badrummet och diskade undan. Lagat lite mat och övat sång. Så inte undra på att kvällen raskt flöt iväg. Hann även ligga och vila en stund mitt allt pysslande... Tänkte att jag måste nästan rabbla upp vad jag gjort, för att jag ofta undrar vart tiden tar vägen... ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar