måndag 12 november 2012

Lite halvflit och glädjebollar med musik

Har landat i soffan, dock efter en halvflitig kväll. Efter jobbet var jag ute och gick. När jag sen även diskat behövde jag byta bläckpatroner på min skrivare. Jag hade bävat lite för det, för att det är första gången jag gör det med denna skrivare. Det brukar visserligen inte vara så svårt, men bristen på erfarenhet gällande just denna apparat fick mig ändå att tveka. Var tvungen att akut fixa det idag, för jag behöver noter till imorgon. Som tur gick det hur bra som helst :)

Jag skrev ju häromveckan om "glädjebollar" - mentala sådana - som jag borde skaffa mig, för att ta fram vid tyngre tankar. Har ännu inte spånat fram några sådär konkret. När jag nyss var ute och gick, kände jag riktigt hur glad och tillfreds jag kände mig när jag lyssnade på musik. Jag känner ofta att musik har den effekten på mig. Nu satte jag på gamla låtar jag hittat på Spotify, bland annat några som jag gillade i mina tonår. Fick nästan lust att gå där och le - för mig själv - så uppåt fick musiken mig. Så någonting musikassocierat borde nog en av glädjebollarna bli för min del :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar