tisdag 20 november 2012

Sömntrubbel och julstjärna

Klivit upp igen, när jag inte kunde somna. Är för okoncentrerad för att orka läsa. Under hela hösten har min sömnrytm varit väldigt si och så. Har känt mig så där grundtrött mest hela tiden, för att det sällan blir tillräckligt många timmars nattsömn. Undra på att det emellanåt känns mentalt tungt också. Idag drack jag kvällste - sån där kvällsanpassad örtvariant ;) - och försökte passa på att lägga mig tidigt, när jag kände mig trött. Här är vi nu ändå...

TIdigt en novemberkväll vid Nabben
Försöker fundera när jag ska få tid - tajmat med ork - över till att få ordning på mitt hem. Som för många andra känns kalendern rätt full så här års, fram till jul ungefär. Jag tycker så mycket om att pynta lite smått inför julen, framför allt alla ljus som hör till. Min favoritjulstjärna, som hängt med rätt många år, gick sönder efter förra julen - som tur vid säsongens slut. Det var en sån av matt glas med metallkanter, där man hade ett värmeljus i. Jag brukade ha den hängande i vardagsrumsfönstret, där den lyste fint när ljuset brann. Jag har nu kollat runt lite i affärerna, men inte riktigt hittat nån ny favorit. Igår köpte jag dock en stjärna, som verkar ok (hoppas den ser lika ok ut, när den lyser i fönstret). Dels gillar jag inte att lägga tid på att springa och leta i affärer och dels ville jag gardera mig och ha en åtminstone "ok" stjärna redo till första advent, så jag köpte den där igår. Men som sagt, först gäller att städa undan här, och lägga grunden för förutsättningarna att få det trivsamt... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar