torsdag 8 november 2012

Lite av varje just nu

Tittande på Svt:s finska nyheter sätter jag igång och skriver lite. Äntligen har vi fått se lite mer sol och klarare dagar denna vecka efter en hittills till stor del mörk och blöt höst. Även på det inre planet har det funkat betydligt bättre nu i det stora hela jämfört med de närmast föregående veckorna. Har känt mig starkare och arbetsdagarna har inte varit fullt så tunga känslomässigt, trots fortfarande stor jobbmängd.

I morse var det så himla vackra färger på himlen, gula och lilaröda nyanser på den ljusa himlen. Jag var nästan på väg att stoppa in kameran i väskan i sista stund, innan jag skulle lämna lägenheten. Tänkte samtidigt att jag nog egentligen inte hinner stanna och fota på vägen, men ångrade mig lite sen ändå att jag inte tog med den... Mobilen tar inte alls lika bra bilder, framför allt då man behöver zooma.

Det är vintertemperaturer nu, runt nollan på morgnarna. Upptäckte vid cykelförrådet att jag fått med mig omaka handskar, en blå och en grå - och dessutom två högerhandskar :) Orkade inte gå tillbaka och leta fram andra... Borde göra en vant- och leggings-, etc inventering och ta fram de kläder som behövs nu och ha dem lättillgängliga. Därigenom också se över vad som behöver inhandlas.

Innan jag åkte hem från jobbet idag var jag på min månatliga massage, vilket var välbehövligt. Föredrog att ligga där rätt tyst denna gång. Vissa gånger pratar vi på om allt möjligt med massören. När jag kom hem, gick jag i stort sett direkt ut på en promenad. Passade på att ringa en kompis medan jag gick. Vi hade ett intressant samtal om våra livsfaser, var vi är nu, och vad vi kommit fram till att vi vill. Nu gällde det främst jobb- och studier. För min del återstår ännu att ta fram mer fakta om vilka valmöjligheter som finns. Jag har påbörjat den processen under hösten och försöker hinna fortsätta med det så gott det går.

Nu har nyhetsprogrammen gått över till Gokväll. Där är tydligen Bodil Malmsten med idag. Kan bli intressant. Ska bara ha en lugn hemmakväll. Förhoppningsvis får jag lite mer gjort med min gamla återupptagna resetext. Så gör jag - Konsten att skriva heter tydligen Malmstens senaste bok, som redan nämndes i Babel i häromveckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar