torsdag 22 november 2012

Glädje och hopp efter sångövningar

Måste bara dela med mig av min glädje och mitt topphumör ikväll - och få det dokumenterat här också för att tas fram under sämre dagar... :)

För första gången på långt över ett år tog jag en privat sånglektion idag. Så himla härligt att vara igång igen. Det blir ju mycket sång för mig ändå med flera körer, där jag deltar, men vad underbart att få jobba med sin egen röst individuellt och utveckla den. Ibland försvinner man lite i mängden i en kör, trots att körsång i sig ger mycket glädje och trevlig gemenskap, och säkert i viss mån också utvecklar en. En stor fördel ikväll var dessutom en riktigt ordentlig och lång uppsjungning och röstträning innan vi kom igång med själva sångerna. Det är mycket att tänka på med kroppen i övrigt också förutom röstteknik. Ju längre lektionen gick, desto mer kände jag hur rösten riktigt kom i form. En stor fördel så här är också att själv få välja sin repertoar. Gick hem med så lätta och glada och steg sen. Vilken inspiration! Om två veckor har jag en ny lektion inbokad :)

Inspirerad av sångerna, lyssnar jag nu på Spotify. Passade på att sätta igång att göra en ny spellista. Nu när jag genom Spotify har tillgång till en massiv mängd musik, kommer jag inte alltid på vad jag ska leta upp där. Det finns ju så himla mycket bra.

Under dagen har det förekommit vissa jobbigare känslor och tankar. De var helt ur världen under och efter sånglektionen idag. Vilken kontrast det är mellan olika känslolägen och även på nivån av tro på sig själv. Plötsligt verkar mycket vara möjligt, sådant jag i ett annat känsloläge tvekat om. Tänk om jag kunde dimensionera fördelningen av dessa olika nivåer mer till min fördel i livet i stort. Gäller väl att öva och öva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar