måndag 5 november 2012

Simning och sommarpratare

Idag var det lite full fart på mig ett tag, innan jag väl landade i soffan. Som tur bestämde jag redan innan jag åkte från jobbet att jag äntligen skulle åka och simma - vilket jag varit på väg redan i månader... En timme senare var jag i badhusets omklädningsrum, efter att ha varit hemma och packat väskan och fått i mig lite smått att äta. Gäller liksom att hålla den där farten, så att man inte hinner slappa till och ångra sig :) Är helt nöjd med simningen, för jag slapp trängas så som vissa gånger. De hade en bred bana öppen, där vi var två som mest. Skönt med lite bastu sen också.

Återigen hade jag mer inspiration att skriva innan jag väl skulle sätta igång med det... Har hunnit spåna vidare, radera, slötitta på tv, fixa te och macka, etc. utan att ha kommit så mycket längre med skrivandet här. Under tiden har nu Sommarpratarna hunnit börja på tv. Jag tycker det är intressant att lyssna på andra människors livshändelser och de diskussioner det leder till.

Just nu diskuteras Åsa Linderborg. Jag blir påmind om att Mig äger ingen är en bok jag länge tänkt att läsa. Jag har ju faktiskt varit och lyssnat på henne i Stockholm för många år sen. Temat alkoholism fortsätter in på nästa person på tur i programmet nu, Märta Tikkanen. Både Tikkanen och Linderborg poängterar fina sidor med de kära personerna i sina liv, trots det som alkoholen ställer till med. Det positiva glömmer man kanske bort ibland. Martin Stenmark fortsätter med att berätta om sin speciella mamma, och uppväxten med en massa flytt och tio syskon - på mammas sida, det fanns tydligen ännu ett på pappans sida.

Vissa gånger blir det väldigt intressanta och djupa samtal, trots att personerna inte känner varandra från början. Nu har programmet hunnit sluta, så jag tror det är dags för mig också att avsluta det här - för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar