fredag 23 november 2012

Utläst Carolabok

Några rader från fredagssoffan, där jag faktiskt inte suttit så speciellt mycket ikväll ännu. Har varit igång med lite allt möjligt efter att jag kom hem efter en spontan after work, en kortis efter jobbet. Det blir väl ännu tv med Skavlan innan läggdags. Har lite halsont ikväll. Hoppas det inte bryter ut något nu...

Jag läste ut Andreas Ekströms och Johanna Koljonens bok, Främling - En bok om Carola häromdagen. Den har jag hållit på med rätt länge, läst lite i taget vid köksbordet, oftast under frukosten eller när jag ätit senare under dagen. Därför har den tagit lite länge. Har läst andra böcker parallellt. Den var i alla fall intressant skriven. Den beskriver Carola ur alla möjliga andras synvinklar än hennes egen - fenomenet Carola. Perspektiv som berörs är lite tidsandan generellt i Sverige under de senaste årtiondena. Förutom det musikaliska tas också religiösa och journalistiska aspekter upp, och följder av viss journalistik eller publicitet generellt.

Ska fixa te att kurera mig med innan Skavlan kommer igång snart. Lite Carmolisdroppar i ska väl hålla förkylningar borta... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar